Elim tetikte, gözüm dürbünde
Yerde işlerimiz tıkırındayken, havada beklemediğimiz tepki ile karşılaştık. Gök delinmiş, bütün üzüntülü gözyaşlarını yere bırakıyordu. Sanki bugün olacaklardan, olabileceklerden haberi vardı. Elimizden bunun adına hiçbir şey gelmiyordu. Sabahın ilk ışıkları ile iliştiğimiz dağın yamacında hareketsiz hala beklemedeydik. Giydiğimiz kamuflaj vücudumuzu kaşındırırken, yağmur yüzünden görüşüm azalmış ve rüzgârı daha fazla hesaba katar hale gelmiştim. Elim tetikte, gözüm dürbünde kıyametin kopmasını bekliyorum. Burada birazdan birileri ölecek. Umarım onlar, biz olmayız...
FPS oyuncularının en sevdiği olguların başında dürbünlü tüfek gelir. Rakiplerini sessizce gözetlemek, onu hiçbir şeyden haberi yokken gafil avlayabilmek, yüzünüzde hınzır gülümsemeye sebep olur. Bu anlar aksiyon dolu yapımlarda muhakkak bulunması gereken heyecanlardır. Şimdi ise sırf bu dakikalar üzerine temellendirilmiş iddialı bir yapım var karşımızda, Sniper: Ghost Warrior.
Herkes uyur, asker uyumaz
Özel eğitilmiş birliğin üyesi olacağımız yapımda görevimiz askeri darbe ile başa gelmiş olan Isla Trueno isimli generalin dikta düzenine son vermek. Yapımcı ve aynı zamanda dağıtıcı firma olan City Interactive hikâyemizin 16 görevden oluşacağını söyledi. Bu 16 görevi bitirmemiz ise kişiye göre 9 saat ile 11 saat arasında süreceğinin de bilgisini verdi. Günümüz yapımlarının kısa olduğunu göz önünde bulundurursak, bizleri ne kısa ne uzun soluklu macera bekliyor diyebiliriz.
Oynanışın temeli aksiyondan ziyade saklanma odaklı olacak. Kısacası eğer iyi bir atış şansı yakalamak istiyorsak, güzel noktaya pusmamız gerekecek. Bu sebeple görevlerimiz de daha çok saklanarak atış adına uygun açı bulmak ile harcayacağız. Yapım bize serbestlik tanıyarak, görevleri istediğimiz gibi bitirebilme şansı verecek. Yani size göre hangi bölgeden daha rahat atış şansı yakalayacaksanız oraya gizlenebilme ve gizlenmek adına neler yapabileceğiniz size kalmış. Alanımız genellikle sık ormanlarda oluşacağını ve kamuflaj elbisesi sayesinde kendimiz adına avantaja çevirebileceğimizi söyleyebiliriz. Atışımız rüzgâra göre yön değiştirebilecekken, eğer kalp atışlarımız hızlanırsa elimiz daha çok seğirecek. Kalp atışlarımız baskı altında artarken, baskı geçtiğinde zaman içerisinde azalacak, zaman geçtikçe de yavaş yavaş sakinleşebileceğiz. Güzel özellik olarak görülse de yapıma nasıl yedirileceğini merak etmiyor değilim. İşimizi şansa bırakmak istemiyorsak iki öğeye de dikkat etmemiz gerekecek. Bunları görebileceğimiz göstergenin yani HUD sistemimin de olacağı söyleyelim. Tabi kolay seviye de oynarsak merminin düşeceği yer kırmızı gösterge ile gösterilecek. Zorluğu artırdıkça bu gibi özelliklerden mahrum kalacağız. Gerçeğe yakın deneyim adına zorda oynamanın daha zevkli olacağı aşikâr.
Çoğu yapımın en büyük sorunlarından biri kendini tekrar eden oynanışa sahip olmasıdır. City Interactive bunu dikkate almış olacak ki görevlerimiz farklılık gösterecek. Bazı zamanlarda tek veya az hedef odaklı Sniper görevi yerine, çatışma ortamlarında birliğimize uzaktan destek vereceğiz. Kısacası zaman zaman tempo hızlanırken, kimi anlarda tempo düşüp yerine gerilimli bekleyiş alacak. Birbirlerini sadece uzun menzilli tüfek ile vurmak isteyenlere müjdemiz ise yapımın çoklu oyuncu modunun bulunacağı. Şu ana kadar detay verilmese de ilerleyen günlerde bilgi verileceğini umut edebiliriz.
İzlediğimiz videolardan ve ekran görüntülerinden grafiklerin iyi gözüktüğünü söyleyebiliriz. Zaten yapım kalitesini ispat etmiş Chrome Engine motorunu kullanıyor. Call Of Juarez: Bound In Blood da aynı grafik motorunu kullanıp bilhassa ormanlık alanlarda başarılı performans sergilemişti. Sniper: Ghost Warrior önceden bahsettiğim gibi dağ, bayırda geçeceğini için grafik bazında başarılı bir sunum sergileyeceğini düşünüyorum.