E-posta 25 yaşında
İlk elektronik posta ABD'den, Almanya'ya 3 Ağustos 1984 tarihinde gönderildi.
Boston'daki ünlü Massachusetts Institute of Technology (MIT) tarafından yollanan e-posta, Karlsruhe Üniversitesi enformatik uzmanı Werner Zorn'un CSNET isimli bilgi paylaşım ağına dahil edildiğini müjdeliyordu.
Aradan geçen 25 yılda elektronik postalar, sadece bilimsel bilgilerin paylaşıldığı bir iletişim biçimi olmaktan çıkıp günlük yaşantımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Almanya'daki internet kullanıcılarının değişen profiliyle birlikte e-posta kullanımında da farklılıklar görülüyor.
E-POSTA HÂLÂ GÖZDE
Alman bilişim branşı birliği BITKOM tarafından yaptırılan bir araştırmaya göre, Alman bilgisayar kullanıcıları elektronik postaya olumlu bakıyor. Deutsche Welle'nin haberine göre, kullanıcıların yüzde 88'i e-postanın yaşam kalitesini artırdığına inanıyor. Yüzde 89'u esnekliğe imkân tanıdığını, yüzde 84'ü ise bilgiye erişimini kolaylaştırdığını düşünüyor. Alman bilgisayar kullanıcısının yüzde 66'sı üretkenliğinin e-postayla arttığına inanırken, yüzde 61'i bu iletişim aracı sayesinde zamandan tasarruf ettiğini belirtiyor.
BİTKOM'un araştırması Almanların yaklaşık yüzde 70'inin düzenli olarak internet kullandığını, 14 yaşından büyük kullanıcıların yüzde 85'inin e-posta kullandığını ortaya koydu.
E-posta kullanımı eğitim seviyesi ve yaşa göre değişkenlik gösteriyor. Eğitim seviyesi yükseldikçe e-posta kullanım oranı artıyor. Aynı şekilde çeşitli yaş grupları e-postayı farklı kullanıyor. 14-29 yaş arası bilgisayar kullanıcılarının dörtte biri her gün e-posta arterken bu oran 45-59 yaş arası grupta yüzde 50'ye çıkıyor. 60 yaş üzerinde e-posta kullanımı tekrar dörtte bire iniyor.
GENÇLİK 'ANINDA MESAJ' DİYOR
Kullanıcılar, cinsiyete bağlı farklı bir profil sunuyor. Alman erkeklerinin yüzde 59'u her gün elektronik posta atıyor. Kadınlarda bu oran yüzde 43'e geriliyor.
E-posta, 14-29 yaş arası grupta anlık mesajlaşma yazılımlarıyla yoğun bir rekabet yaşıyor. Bu yaş grubundaki her iki kişiden biri internet üzerinden sohbet ve haberleşme için chat ve MSN Messenger gibi anlık mesajlaşma hizmetlerini kullanıyor. Bu oran, yaş küçüldükçe daha da artıyor. 10-17 yaş arası çocuk ve gençlerin yüzde 94'ü e-posta yerine anlık mesajlaşmayı tercih ediyor.
Alman bilişim branşı birliği BITKOM'un başkanı August-Wilhelm Scheer, “Elektronik posta, iletişimi hızlandırıp basitleştirdi. Artık kimse e-postadan vaz geçmek istemiyor” diyor.
__________________
İlk elektronik posta ABD'den, Almanya'ya 3 Ağustos 1984 tarihinde gönderildi.
Boston'daki ünlü Massachusetts Institute of Technology (MIT) tarafından yollanan e-posta, Karlsruhe Üniversitesi enformatik uzmanı Werner Zorn'un CSNET isimli bilgi paylaşım ağına dahil edildiğini müjdeliyordu.
Aradan geçen 25 yılda elektronik postalar, sadece bilimsel bilgilerin paylaşıldığı bir iletişim biçimi olmaktan çıkıp günlük yaşantımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Almanya'daki internet kullanıcılarının değişen profiliyle birlikte e-posta kullanımında da farklılıklar görülüyor.
E-POSTA HÂLÂ GÖZDE
Alman bilişim branşı birliği BITKOM tarafından yaptırılan bir araştırmaya göre, Alman bilgisayar kullanıcıları elektronik postaya olumlu bakıyor. Deutsche Welle'nin haberine göre, kullanıcıların yüzde 88'i e-postanın yaşam kalitesini artırdığına inanıyor. Yüzde 89'u esnekliğe imkân tanıdığını, yüzde 84'ü ise bilgiye erişimini kolaylaştırdığını düşünüyor. Alman bilgisayar kullanıcısının yüzde 66'sı üretkenliğinin e-postayla arttığına inanırken, yüzde 61'i bu iletişim aracı sayesinde zamandan tasarruf ettiğini belirtiyor.
BİTKOM'un araştırması Almanların yaklaşık yüzde 70'inin düzenli olarak internet kullandığını, 14 yaşından büyük kullanıcıların yüzde 85'inin e-posta kullandığını ortaya koydu.
E-posta kullanımı eğitim seviyesi ve yaşa göre değişkenlik gösteriyor. Eğitim seviyesi yükseldikçe e-posta kullanım oranı artıyor. Aynı şekilde çeşitli yaş grupları e-postayı farklı kullanıyor. 14-29 yaş arası bilgisayar kullanıcılarının dörtte biri her gün e-posta arterken bu oran 45-59 yaş arası grupta yüzde 50'ye çıkıyor. 60 yaş üzerinde e-posta kullanımı tekrar dörtte bire iniyor.
GENÇLİK 'ANINDA MESAJ' DİYOR
Kullanıcılar, cinsiyete bağlı farklı bir profil sunuyor. Alman erkeklerinin yüzde 59'u her gün elektronik posta atıyor. Kadınlarda bu oran yüzde 43'e geriliyor.
E-posta, 14-29 yaş arası grupta anlık mesajlaşma yazılımlarıyla yoğun bir rekabet yaşıyor. Bu yaş grubundaki her iki kişiden biri internet üzerinden sohbet ve haberleşme için chat ve MSN Messenger gibi anlık mesajlaşma hizmetlerini kullanıyor. Bu oran, yaş küçüldükçe daha da artıyor. 10-17 yaş arası çocuk ve gençlerin yüzde 94'ü e-posta yerine anlık mesajlaşmayı tercih ediyor.
Alman bilişim branşı birliği BITKOM'un başkanı August-Wilhelm Scheer, “Elektronik posta, iletişimi hızlandırıp basitleştirdi. Artık kimse e-postadan vaz geçmek istemiyor” diyor.
__________________